Onze derde Transatlantische overtocht alweer. En na de geannuleerde Oasis trip van dit voorjaar, waarna we een uitstapje naar The Edge moesten maken, de tweede met Royal.
Royal doet er werkelijk alles aan om het de gasten zoveel mogelijk naar de zin te maken. We gingen in Barcelona aan boord en dat verliep perfect. Eenmaal aan boord kwamen we eerst in de hectiek van het buffetrestaurant terecht maar we vonden toch al snel een plekje in het restaurant waar we aan tafel werden bediend.
Eenmaal in de cabin bleek dat het koelkastje dat we voor de medicijnen hadden gevraagd, ontbrak. Het had nogal wat voeten in de aarde om dit voor elkaar te krijgen. Toen er eindelijk een gevonden was, bleek deze niet te koelen. We zijn het hele schip afgelopen om hulp te vragen. iedereen was vriendelijk en bezorgd maar niemand had een oplossing voor ons probleem. We hielden de medicijnen zo goed en zo kwaad dat ging op de cooler met ijsblokjes min of meer gekoeld, maar eigenlijk was dat onverantwoord.
De medische dienst wilde niet helpen omdat ze bang voor besmetting van hun koelkast waren. Dat ze de medicijnen niet in de koelkast van de keuken wilden bewaren, konden we begrijpen maar dat injectienaalden uit de originele verpakking voor besmetting van de medicijnkoelkast zou zorgen, leek ons niet erg waarschijnlijk.
Na twee dagen hadden we een min of meer werkend koelkastje dat we dank zij een dagelijkse portie ijsblokjes in een cooler, net op de gewenste temperatuur konden houden. Navraag bij de specialist in Nederland leerde dat de injectievloeistof in werking was afgenomen, maar dat ze gelukkig nog wel gebruikt konden worden.
Na een wat hectisch begin hebben we een fantastische cruise gehad. Prima bedden, voldoende kastruimte, een schone badkamer, en heerlijk eten met de vriendelijkste bediening die je maar kunt bedenken. Er waren loungers genoeg op de verschillende dekken en in de hottub was meestal nog wel een plekje te vinden. De gym was aan de kleine kant en veel bezoekers trokken zich niks aan van het verzoek om de apparaten na 20 minuten weer beschikbaar te maken voor de volgende bezoeker. De toezichthouders zouden zich hier best wat actiever op mogen stellen. Gelukkig deden ze dat wel in het solarium waar onbeheerd achtergelaten loungers met handdoeken keurig werden vrijgemaakt als er een half uur niemand op had gelegen.
Voor de Azoren raakten we in zwaar weer zodat de route moest worden aangepast en we daar niet van boord konden. Daar kan Royal natuurlijk niks aan doen. Toen ons iets soortgelijks op de Brilliance overkwam, hield de kapitein de gasten perfect op de hoogte over het weer en de route. De kapitein van de Vision vond dat niet zo nodig en dat vonden wij dan weer jammer. Positief was wel dat de tabletjes tegen de zeeziekte gratis werden verstrekt.
We hadden een Oceanview cabin die perfect dagelijks werd verzorgd. Het entertainmentprogramma was overweldigend; wat een aanbod en wat een enthousiasme van de cruise-director en zijn assistent!
Wij hebben een heerlijke cruise gehad en tijdens de overtocht hebben we de volgende voor het najaar van 2020 al weer geboekt. De cruise voor het voorjaar 2020 stond al op de lijst en toen de TA cruises voor 2021 bekend werden, hebben we meteen de twee Transatlanische voor 2021 ook maar aan onze lijst toegevoegd!
We kunnen niet wachten en als het even kan, gaan we voor 2022 gewoon weer boeken zodra ze beschikbaar zijn. Extraatje bij al deze vrolijke vooruitzichten is dat we tegen die tijd de Diamond status bereikt hebben...!