Wij, mijn man en ik hebben van 7-10-2019 tot 17-10-2019 Britse eilanden cruise gedaan.
Wij waren blij met de Nederlands sprekende hostess, Marleen, zij was duidelijk in haar verhaal na de kapitein, door de speaker. Moesten wel op de gang naar mededelingen luisteren, in de hut niet te verstaan.
Ook had zij een bureau naast de receptie waar je vragen kon stellen.
Zij vertaalde de scheepskrant en het menu in het Nederlands. Dit was onze tiende cruise, nooit eerder meegemaakt.
Ook een voordeel, in iedere haven zonder tender stonden shuttlebussen klaar. Vaak moet je het zelf maar uitzoeken, hoe je in de steden komt.
Heel netjes dat er last minute havens werden gezocht, zodat we geen verloren dagen hadden, hebben we vaak anders meegemaakt.
Het personeel over heel het schip was heel correct en de hut blinkend schoon. Buitenhut op dek 10.
Het eten 's avonds in het restaurant was prima.
Nadelen: In het buffet was bij het ontbijt en de lunch geen plekje te vinden, capaciteit veel te laag voor het aantal gasten, ook het eten uitzoeken was moeizaam, daar oudere mensen met rollators de weg versperden. Je kon ook niet met je bord op het dek zitten, daar de temperatuur daarvoor te laag was.
Waarschijnlijk is het zomers beter daar de passagiers dan ook aan dek kunnen zitten.
Wij lieten daardoor het ontbijt in de hut brengen en de lunch gebruikten we meestal aan de wal.
Het eten en de bediening 's avonds in het restaurant was prima.
Nog een nadeel waren de wachtrijen voor een tender ticket. de gemiddelde leeftijd van de passagiers was toch boven de 75 jaar, wij gelukkig nog niet! maar je hoorde een hoop gekreun en gesteun. Laat mensen gewoon naar de tenders gaan, of zorg dat de tickets in de hut liggen.
We hebben ook gevaarlijke situatie's meegemaakt, daar passagiers die slecht ter been waren toch aan land wilden met rollators en rolstoelen, terwijl dit door de kapitein ten strengste afgeraden werd, ook werd dit in het Nederlands en Duits vertaald, was dus heel duidelijk!!
Al met al, hebben wij het goed naar ons zin gehad, maar minpunten gaan toch irriteren.
Hierdoor twijfelen wij ook of wij nogmaals met dit schip ( rederij ) een cruise boeken.
Deze recensie heb ik ook rechtstreeks schriftelijk naar de rederij gestuurd.
De shows in het Theater waren doorgaans goed, wij houden zelf niet van goochelaars, maar ieder zijn smaak.