menu

Celebrity Reflection

Celebrity Reflection
Cruisemaatschappij Celebrity Cruises
Bouwjaar 2012
Brutoton 126.000
Lengte en breedte 319,1 meter lang, 36,9 meter breed
Passagiers 3.046
Bemanning 1.255
Plaats recensieBekijk recensies (6)

Algemene waardering

Bekijk beoordelingen
67.7
Totale gemiddelde

67.7/100

Service ( 65.8 )
Eten ( 71 )
Hutten ( 83.8 )
Entertainment ( 66 )
Prijs/kwaliteit ( 52 )

Beschrijving

De Celebrity Reflection ***** is gebouwd in 2012. Zusterschepen zijn de Celebrity EquinoxCelebrity EclipseCelebrity Solstice en Celebrity Silhouette.

Het schip heeft vele specialiteitenrestaurants zoals het Franse Murano (toeslag), steakhouse Tuscan Grille (toeslag), crepes in Bistro on Five (toeslag) en creatief dineren in Qsine (toeslag). Voor AquaClass gasten is het restaurant Blu bestemd. In de Lawn Club Grill (toeslag) naast het echte grasveld, wordt regelmatig een glasblazers show gegeven. Op het grasveld mag worden gerelaxed en deel worden genomen aan grasspelen.

Het schip heeft twee mooie zwembaden in moderne look met bubbelbaden op het middendek. Een overdekt zwembad -alleen voor volwassenen- bevindt zich naast de uitgebreide spa met onder andere een thermal suite.

Wij bezochten zusterschip Celebrity Silhouette in Amsterdam! Lees hier hoe ze er van binnen uit ziet:

Moderne luxe bij Celebrity Cruises >>

Vraag een offerte voor de Celebrity Reflection aan bij:

CruiseOnline Cruisereizen Sunweb Captain Cruise  

Nieuwsberichten

Miriam

Video's

Celebrity Reflection Celebrity Reflection Celebrity Reflection

Recensies (6)

Marco
Celebrity Reflection 68.4
68.4

Prachtig schip met alles erop en er aan. Een bibliotheek op dek 10. Een prachtig theater met professioneel vermaak op dek 4/5. Een winkelcentrum met de de duurde merken op 4/5 zoals kwaliteitshorloges [15-25% korting minimaal bedingen!], zonnebrillen, tassen, souvenirs, parfums, alcohol. Diverse presentaties van diverse horloges en sieraden en diverse gezondheidsbehandelingen. Kunst veilingen op dek 5. Op dek 12 een Spa en fitness met diverse behandelingen [tussen 100-150$]. Dek 14 bestaat uit een 16+ solarium met airconditioning, twee bubbelbaden [iets te veel chloor] en een zwembad [15 bij 5 meter] en het Aquaspa café waar je gezond kunt ontbijten en lunchen. Zo zijn er in de ochtend heerlijke zelf samen te stellen fruit smoothie[s] [6$, via roomservice inclusief!] Divers vers fruit en yoghurt en granen. In de middag heerlijke salades en koude soepen. De beste [inclusief] koffie vind je ook daar en dat komt uit een WMF machine. Verder verse sappen/water en ijsblokjes. Op dek 14 bevind zich op het achterdek het Ocean View restaurant waar je uitgebreid kunt ontbijten met worstjes/bonen in tomatensaus/champignons/diverse ommeletten vers klaar gemaak/ gekookte eieren zacht en hard/ tomaten/salades/vis/salades/pancakes echt van alles. Lunch/Diner is daar zeer uitgebreid . Om wat te noemen: Taco/Wraps/Indonesische rijsttafels met diverse vlees/vis/vegetarische gerechten/ saladebar/diverse mix grilles vers voor je klaar gemaakt bestaande uit diverse vis en vlees of vegetarische gerechten. Verse pasta's en pizza's/ allerlei soorten toetjes en ijs. Op dek 3 bevind zich het Opus restaurant waar de 1e zitting is aan te bevelen zodat je daarna nog kunt shoppen/casino of theater. Opus is niet veel bijzonders, na 2-4 avonden ben je er eigenlijk wel klaar mee en ga je liever naar het uitgebreide dinerbuffet van Ocean View op dek 14. Weinig variatie en weinig smaakvol. Het enige wat echt lekker is in Opus zijn kreeft/St. Jacobsschelp/steaks. Personeel is daar vriendelijk maar het is meer een eetfabriek dan een restaurant. Binnen 1 uur sta je weer buiten en daar heb je je dan voor opgedirkt en omgekleed wat opzich niet al te stijf hoeft, maar jeans zien ze liever niet. Zonder stropdas en een nette broek is ok behalve op de 2 speciale chique avonden. Een drankenpakket is af te raden, dat haal je er nooit uit tenzij je een alcoholist bent en je elke dag te goed doet aan drank. Voor kind zou je het kunnen overwegen, dan kun je frisdranken bestellen met haar/zijn pasje [daar doen ze niet moeilijk over als het één drankje per keer is], wij hebben alles gedronken wat we wilden zoals fris/alcohol/wijn [10-14$ per glas]/cappuccino 7$ [op 2 avonden 50% korting wat aangekondigd wordt in het Celebrity Today dat 's-avond op de hut ligt] Totaal waren wij 180$ kwijt aan dranken/koffie etc wat een enorme besparing is in vergelijking met een drankenpakket van 70€ per dag!] Overigens als je vroeg boekt krijg je vaak een drankenpakket gratis en 200$ tegoed. Er zijn nog andere restaurants waar je heerlijk kunt dineren/lunchen, maar schrikbarend duur. Alles via Celebrity Cruises is duur en commercieel. De zwembaden zijn klein [2 stuks middendek en 1 in het solarium 16+] met 2 whirlpools in het solarium en 4 op het middendek. Excursies zijn schrikbarend duur en kun je beter zelf regelen dmv een taxi [beetje onderhandelen] Zo kun je in Athene voor 15 euro met een taxi enkele reis naar de Acropolis [ga in de ochtend dan is het rustig en korte wachtrij] of met een bus van Sights of Athens 16€ pp geldig voor 2 dagen. Op Santorini is de wandeling stijl naar boven [40 minuten] goed te doen via het ezelpad of via de kabelbaan. De guest relation desk is heel vriendelijk en lossen alles op, echter de financiële afhandeling klopt van geen kant. Zo werd op de laatste dag een niet bestelde CD Rom met foto's [300$] in rekening gebracht. Dit werd opgelost en de rekening klopte, echter bij thuis komst is dit toch geincasseerd van de creditcard wat erg frustrerend is aan het eind van je vakantie.

Slotsom:
Wij hebben 5x een cruise gemaakt bij diverse maatschappijen en ondanks dat we een heerlijke 12 daagse vakantie hebben gehad hebben wij beter meegemaakt op bv MSC of HAL en Carnaval. Dit schip is casual en geen bling bling wat ook prettig kan zijn. Housekeeping is goed. Geef ze een klein extraatje elke dag en alles is mogelijk. Concluderend zal onze volgende cruise geen Celebrity meer worden maar MSC of Carnival. Wat niet betekend dat dit schip niet goed is. Een overall 8 is dit schip zeker waardig! Hou je van meer luxe en glitter dan ben je bij MSC/HAL beter af en met kinderen is Carnaval cruises het ultieme! Prettige vakantie!

Vertrekmaand

Augustus

Vertrekjaar

2016

Bestemming

Middellandse Zee

Positieve punten
  • Water zwembad minder zout dan andere schepen
  • Gezond eten in het 16+ solarium
  • Housekeeping & Roomservice [gratis tot 23:00]
Negatieve punten
  • Storend gedrag deel personeel Ocean View Restaurant dek 14
  • Financiële afwikkeling slecht bij uitchecken en alles te commercieel
  • Internet te duur 0.99 p/m. Slechte uitleg! Niet uitloggen betekend dat de verbinding in stand blijft!
Geplaatst op 21 augustus, 2016 16:25
Linda
Celebrity Reflection 60.8
60.8

Na een fantastische ervaring met zustermaatschappij RC wilden we de hoog aangeprezen celebrity proberen. Wat een tegenvaller. Het schip is mooi maar vooral koel en zakelijk. Hoofd restaurant alles dicht op elkaar en als je niet aangeeft dat je rustig aan wilt ben je heel snel uitgegeten. De eerste 3 dagen was het eten niet bijzonder maar werd daarna iets beter. Kan absoluut niet tippen aan eten van RC, HAL of Princess. Je wordt belaagd door types die een drankenpakket willen verkopen maar met 1 glaasje wijn per dag hoef ik geen drankenpakket van 65 usd per dag. Buffet op 14 e verdieping veel variatie. Bediening in bars zeer langzaam (natuurlijk als je een drankenpakket hebt dan zit hier de verdienste). Te weinig bedienend personeel. Conciërge hut was geweldig, mooi balkon en voldoende ruimte. Heerlijke bedden en zeer verzorgende steward. Al met al een minder goede ervaring dus voor ons geen celebrity meer.

Vertrekmaand

September

Vertrekjaar

2017

Bestemming

Middellandse Zee

Positieve punten
  • Conciërge klasse hut
  • Cabin steward
Negatieve punten
  • Uitstraling schip, ongezellig
  • Eten
  • All over ervaring
Geplaatst op 22 oktober, 2017 05:41
Hans van Saane
Celebrity Reflection 81.0
81.0

Na een aantal keren met de Hal gevaren te hebben, zijn we weer eens bij Celebrity terecht gekomen. In het verleden enkele keren mee gevaren, dus we waren benieuwd hoe dit weer zou bevallen. Allereerst was het moeilijk om 2 hutten naast elkaar te bemachtigen, aangezien de Amerikanen ongeveer 2 jaar van te voren gaan boeken en wij met onze familie naast elkaar de cruise wilden maken. Dan wordt het tussen schot weggehaald en hebben een gezamenlijk balkon. Maar na veel puzzelen was het toch gelukt. Het schip is in de juiste conditie na 6 jaar trouwe dienst en zit er schoon en goed uit. De prijzen van de cruise was wel aan de hoge kant , maar dat komt waarschijnlijk dat de rederij erg gewild is in Amerika en erg veel promotie met heel aantrekkelijke tarieven neerzet. Deze zijn in Nederland niet zichtbaar ( Amca?????).De cruise naar de Griekse Eilanden was goed verzorgd met gratis shuttle bussen in Mykonos en Athene en is aan onze verwachtingen voldaan. Het grote verschil met een aantal jaren geleden is dat alles wel doorgedacht is voor het commerciele doel. Veel aanbod van drankpakketten en andere bijkomende zaken. Tijdens afvaart weinig mensen op de balkons, aangezien de eerste zitting al aan diner zit en de rest aan de bar om hun drankpakket er uit te halen. In het grote restaurant zit je dicht op elkaar en is voor de rederij een goede reden om de klanten dicht bij elkaar te zetten, zodat ze daarna samen naar de bar gaan voor een gezamenlijke cocktail. Tevens is de keuze van het menu in het grote restaurant in de ochtend heel beperkt met veel eieren .
Al met al was het wel de juiste keuze om weer eens met Celebrity te varen, maar de volgende keer toch weer met een andere rederij...…...

Vertrekmaand

September

Vertrekjaar

2018

Bestemming

Middellandse Zee

Positieve punten
  • Ruim schip met veel bewegingsruimte
  • Badkamer is geweldig
  • Op de Griekse Eilanden gratis shuttle bussen.
Negatieve punten
  • Weinig promotie op de Nederlandse markt
  • Alles te commercieel en te veel drinkgelegenheid
  • Geen doorlopend promonade dek
Geplaatst op 3 oktober, 2018 18:37
Bert Lamers
Celebrity Reflection 49.2
49.2

Aan boord viel ons direct een aantal zaken op, nl. dat niet alleen de drankprijzen maar ook de prijzen voor de excursies en het dineren in één van de speciale restaurants buitengewoon hoog waren. Enkele voorbeelden van de hoge drankprijzent; twee cappuccino's $ 11,00 + $ 1,98 gratuity = $ 12,98, één glas wijn minimaal $ 9,00 exclusief toeslagen. Verder waren de prijzen voor de excursies exorbitant hoog; $ 200 voor een halve excursiedag per persoon zonder lunch. Van de speciale restaurants aan boord hebben mijn vrouw en ik maar geen gebruik gemaakt. Dat was maar goed ook, want een Nederlands echtpaar bestelde aan de hand van het menu (zonder dat daarbij de prijzen stonden vermeld) een gerecht bestaande uit een biefstukje, wat aardappelen en groente en moesten samen $ 200,-- exclusief de drank aftikken. Afgezien van de drie genoemde minpunten hadden mijn vrouw en ik een mooie cruise tot de laatste avond aanbrak. Op die laatste avond dienden wij onze koffers al om uiterlijk 22.00 uur buiten onze hut te zetten. Na de show en een drankje gingen mijn vrouw en ik rond 21.15 uur naar onze hut om het inpakken van onze koffers af te ronden. In de middag had ik een formulier ingevuld voor een ontbijt in de hut voor de volgende ochtend. Het formulier had ik tijdelijk bovenop de koelkast gelegd. Toen we in onze hut aankwamen schrokken we enorm want onze hutsteward had onze hut niet alleen schoongemaakt maar ook volledig opgeruimd en helemaal klaargemaakt voor de volgende gasten voor morgen. Zonder enig overleg met ons had hij alle kasten leeggemaakt, had hij daar alvast de lakens voor de nieuwe passagiers neergelegd, had hij de koelkast afgesloten en onze privé drankjes uit de koelkast verwijderd, had hij het zo zorgvuldig door mij ingevulde ontbijtformulier verscheurd en weggegooid en last but not least waren de voorzieningen in de badkamer tot een minimum beperkt (alle zeepjes waren weg, er lagen slechts twee kleine handdoeken etc.). Onder de gootsteen in de badkamer lagen vier grote handdoeken voor de nieuwe gasten voor morgen al klaar. We waren buitengewoon teleurgesteld en ons bekroop heel nadrukkelijk het gevoel van “de cruise is voorbij, nu moeten we zo snel mogelijk oprotten”. Diep verontwaardigd ging ik op zoek naar onze hutsteward. Een paar hutten verder trof ik hem en vroeg hem waarom hij de koelkast had afgesloten en waarom hij het ontbijtformulier had weggegooid? Ongeïnteresseerd reageerde hij met “on the last morning of the cruise we serve no breakfast in the cabin and the frige was closed according to rules”. Op de daaropvolgende vraag van mij waarom hij e.e.a. niet met ons had gecommuniceerd haalde hij nonchalant zijn schouders op. Daarmee was de discussie gesloten. Even later werd er op onze deur geklopt. Het was een collega van onze hutsteward. Schaamteloos vroeg hij of hij onze koelkast mocht controleren. “Onze koelkast controleren voeg ik verbaasd? Je collega heeft hem net zonder overleg met ons afgesloten zodat er niets te controleren valt!”. Luttele minuten later stond onze Indonesische hutsteward voor de deur met het aanbod om de koelkast van het slot te halen. Ineens waren er geen rules meer, maar nu hoefde het duidelijk niet meer van ons want het leed was al geschied en we moesten zo snel als mogelijk oprotten. Daarna hebben we met een gevoel van “als dat maar goed gaat” noodgedwongen onze koffers toch maar op de gang gezet. Ons gevoel was helaas goed want na de ontscheping bleek in de terminal dat onze hutsteward onze labels van de koffers had gescheurd. Zo nam onze hutsteward nog even wraak op ons en eindigde onze cruise alsnog geheel buiten onze schuld in mineur. Met een ervaring van ruim 80 cruises met diverse rederijen zijn mijn vrouw en ik nog nooit zo slecht behandeld c.q. vernederd als tijdens onze cruise met de 'Celebrity Reflection'.

Thuisgekomen heb ik een officiële klacht bij de rederij ingediend. Vreemd genoeg mocht ik dat uitsluitend via de generaal-agent van Celebrity Cruises in Nederland (AMCA uit Den Haag) doen. Binnen een paar dagen ontving ik een standaard briefje waarbij in het geheel niet op de zaak zelf werd ingegaan. De reactie wordt beëindigd met de zinsnede “We truly hope to have the opportunity of welcoming you once again”. Je moet maar durven! Voor ons in ieder geval nooit meer Celebrity Cruises!

Vertrekmaand

Februari

Vertrekjaar

2017

Bestemming

Caribbean en Midden Amerika

Positieve punten
  • Seaview Restaurant (buffetrestaurant)
  • 9
Negatieve punten
  • Bar slechte hutservice
  • prijzen voor drankjes en excusrsies peperduur
  • Celebrity naam niet waardig!
Geplaatst op 17 maart, 2019 16:51
Roland
Celebrity Reflection 64.0
64.0

We hebben best al veel reizen gedaan met diverse maatschappijen. Door de vaarroute waren we nu bij Celebrity uitgekomen. Vanuit de recensies ( die zeer verschillend zijn) ga je ervan uit dat je in het hoger segment terecht gaat komen. Dat is maar ten deel waar mag ik meedelen. Het is is netjes maar niet overal even schoon. Met name op de plekje die je niet direct zou kunnen zien. Het eten is goed maar niet hetgeen je zou verwachten van een premium klasse. Zeker in de restaurants is het niet beter dan in het buffet. Sterker nog de keuze is in het buffet veel uitgebreider. Logisch daarom heet het ook buffet maar ik wil alleen aangeven hier zelf kiezen welke buitenlandse keuken je zou willen proeven. En je kunt lekker in je gemakkelijke kleding gaan. Passend bij een restaurant natuurlijk. Verder is het schip erg open bij barretjes wat een druk gevoel geeft met langs lopende mede passagiers. Dat nodigt niet uit om ergens rustig te kunnen zitten.
In het Atrium worden veel optredens georganiseerd. Leuk maar ook dat geeft weer extra drukte. Terwijl het wel goede optredens zijn die ook in het theater niet zouden misstaan.

Wat erg tegenviel waren twee dingen. De supervisors in het buffet restaurant zouden een training moeten krijgen hoe je met personeel omgaat. Dat je collega’s corrigeert is prima maar dat doe je niet op een denigrerende manier tussen de andere passagiers in. En als dit een keer gebeurt zou ik mij er waarschijnlijk niet aan storen. Maar het gebeurt aan de lopende band. En telkens bij de dezelfde suporvisors. Er waren er ook die het goed deden. Maar wat een overkil aan top down gedrag.

Verder zijn de prijzen van de excursies veel en veel te duur. Als je er nu nog iets voor krijgt dan zou mij dat minder uitmaken. Maar zoals in Cobh betaal je $104 p.p voor een wandeling en daarbij een stop in een pub voor een drankje zonder er ook maar iets bij. Hier zat dan wel een entree aan een museum bij.
Dit hadden we makkelijk zelf kunnen doen.
Achteraf had ik mij misschien toch beter moeten voorbereiden. Maar dit verwacht je ook niet bij een premium maatschappij.

De cabine steward was gewoon top. Alles regelde hij tot in de puntjes.

Alles beschouwend hebben we een mooie reis gehad naar Ierland en Ijsland.
Denken we terug naar alle mooie momenten die ons de reis ons heeft geboden.
Maar hebben ook bij de maatschappij deze punten van verbetering al aan gegeven.
Want je kunt wel minder positief zijn maar als je dit niet aangeeft kunnen ze ook niks verbeteren.

Zouden we Celebrity nogmaals kiezen?
Afhankelijk van de route en welk schip.

Vertrekmaand

Juni

Vertrekjaar

2019

Bestemming

Noord-Europa

Positieve punten
  • behulpzaam personeel
  • Cabine altijd netjes door de steward
Negatieve punten
  • Prijs kwaliteit excursies
  • Supervisors ocean view restaurant
  • Erg vaag over drank prijzen. Nergens dranken kaarten met het assortiment
Geplaatst op 15 juni, 2019 09:53
Petra
Celebrity Reflection 83.0
83.0

Dit jaar voor de tweede keer met de Celebrity Reflection geweest en wij vinden dit een heerlijk schip. Geen overdreven bling bling, maar alles zeer stijlvol ingericht. Zeer vriendelijk personeel, zowel in de restaurants, bars als in de cabin. Het eten in het main dining restaurant is prima, het enige minpuntje is dat je met een groep van 7 personen of heel vroeg moest eten of heel laat. Daar hadden wij vorig jaar met 3 personen geen last van.

Het buffetrestaurant is helemaal geweldig, zowel voor ontbijt, lunch als diner. Een zeer grote variatie, veel live cooking en gewoon heerlijk eten. Wij zijn ook weer naar de Pinnacle Grill geweest (buiten restaurant op bovenste dek), dat vonden wij vorig jaar fantastisch, maar door de harde (koude) wind was het dit keer niet te doen. Eigenlijk hadden ze dit restaurant moeten sluiten.

Zwembad is prima, binnenzwembad ook, bij een Middellandse Zee cruise is het heerlijk koel hier. En bij deze Noord Europa cruise was het heerlijk dat je ook binnen kon zwemmen en relaxen als het buiten te koud of regenachtig was.

Hut is heel praktisch ingericht, douche met glazen douchewand, ook erg prettig! Zowel de hut als de badkamer voelde voldoende ruim aan. Veel opbergruimte.

Verder zijn er voldoende zit gelegenheden aan boord voor als het weer buiten wat minder is. Je kunt heerlijk rustig zitten in de bibliotheek met een geweldig uitzicht over het atrium. Of chillen in de hangstoelen ook met uitzicht op het atrium.

Wij hebben weer erg genoten van dit schip en zijn bemanning. Drankenpakketten en excursies zijn bij elke rederij duur, dat weet je nu eenmaal als je gaat cruisen.

Vertrekmaand

Augustus

Vertrekjaar

2019

Bestemming

Noord-Europa

Positieve punten
  • vriendelijke personeel
  • heerlijke eten
  • mooie hutten
Negatieve punten
  • niet kunnen dineren wanneer je wilt met grotere groep
Geplaatst op 8 december, 2019 08:58

Plaats jouw recensie

Vrij zoeken

Zoek op rederij

Zoek op cruiseschip

Advertentie

Laatste recensies

Top cruiseschepen