menu

Mein Schiff 7

Mein Schiff 7
Cruisemaatschappij TUI Cruises
Bouwjaar 2024
Brutoton 111.500
Lengte en breedte 316 meter lang, 36 meter breed
Passagiers 2894
Bemanning ca. 1000
Plaats recensieBekijk recensies (1)

Algemene waardering

Bekijk beoordelingen
86
Totale gemiddelde

86/100

Service ( 85 )
Eten ( 90 )
Hutten ( 95 )
Entertainment ( 60 )
Prijs/kwaliteit ( 100 )

Beschrijving

Mein Schiff 7 is een nieuwbouw schip voor het Duitse TUI Cruises dat in 2024 in juni in de vaart is gekomen. Het schip wordt gebouwd bij de Meyer Werft in Turku, Finland.

Alle TUI Cruises schepen varen met een premium all-inclusive concept waarbij veel inclusief is zoals fooien, dranken (uitgezonderd champagne en enkele premium drankmerken), vrijwel alle restaurants, fitness & sauna en entertainment.

Het Mein Schiff schip zal een bijzonder duurzaam schip worden met tal van technische snufjes daarvoor. De eerste routes maakt het schip vanuit Kiel naar de Noordkaap en Ijsland in juni 2024.

Meer over deze rederij lees je bij Cruisereiziger.nl

Vraag een offerte voor Mein Schiff 7 aan bij:

TUI Nederland TUI Cruises Duitsland Cruisereizen Captain Cruise  

Nieuwsberichten

Miriam

Foto's

Recensies (1)

Raimond
Mein Schiff 7 86.0
86.0

Mein Schiff 7 net een half jaar in de vaart en dat is aan het schip te merken, alles ziet er tip top uit. De cabine is heel netjes en praktisch qua kastruimte, meer dan genoeg. De cabine is fris en in de nachten compleet stil, de airco draait maar je hoort hem niet. Onze beide roomstewards Horison & Yasir werken ontzettend hard maar maken ook de tijd voor een praatje, terwijl ze zeker 30 cabines bedienen, bij Mein Schiff is dat dus nog 2x per dag! De heren waren blij met de stroopwafels. Het schip zelf verschilt in grote lijnen niet veel van de andere schepen uit hun vloot, des te interessanter wordt de Relax die volgend jaar in de vaart komt. Een hele fijne toevoeging is het Café Central, de beste, inclusieve, koffie op het hele schip. Schip is van alle gemakken voorzien, de restaurants zijn ruim en er is altijd plek (ga zo rond 20.00, want de meeste Duitsers staan precies om 18:00 voor de deur). De bediening is prettig en attent, met je Engels kom je overal, al is de crew wel volledig getraind in het spreken van de Duitse taal, ze krijgen aan boord ook nog les. Voor een Nederlander aan boord is het prima te doen, meeste Duitse cruisers spreken wel wat Engels, ze hebben ook vrij snel door dat je geen Duitser bent.

De kwaliteit van het eten ligt wil wat onder het niveau van een Princess Cruises of Holland America Line, maar in onze beleving veel hoger dan bij Aida.
Dat bijna alles inclusief is, is prettig: je kan drinken wat je wilt. Dat gebeurde deze week ruim, met 2817 man aan boord werden er deze week 44000 cocktails gedronken.
Deze route naar Kaapverdië met 4 zeedagen was denk ik vooral gericht op de zonnige bestemming, het werd richting Praia alleen maar warmer, zo richting de 32C. De zeedagen werden vooral gebruikt om te bakken in de zon, rond het zwembad op het bovendek was het de gehele dag zeer vol. De ligbedden werden blijkbaar vanaf 06:30 al gereserveerd, er werd wel gecontroleerd, maar dat hielp niet veel. Het zoeken van een ligbed was de eerste twee zeedagen bijna onmogelijk. Maar met een balkon cabine was dat voor ons niet echt een probleem.
Deze eerste week sluiten we positief af, minpuntje op dit nieuwe schip is de overheersende riool lucht rondom het midden van het schip, bijvoorbeeld bij de Tui bar maar ook midden boven bij de ligbedden. Geen idee waarom maar lekker rook het niet.

Pas in de 2e week van onze cruise hadden we de sauna ontdekt, door de warmte van Kaapverdië hadden we eigenlijk geen behoefte aan de sauna. Het was wel goed om dit deel van het schip te ontdekken, 2 verdiepingen voor op de boeg. De sauna kent 5 verschillende types sauna ruimtes en het complex is behoorlijk groot, ijskamer mag niet ontbreken en er zijn voldoende ruimtes om te relaxen. Deze stilte ruimte kent voldoende ligplekken en het mooiste van de sauna is toch eigenlijk wel de buitenruimte, het beslaat de complete brug van de MS7. Precies bovenop de brug heb je voldoende ruimte om van de zon te genieten en heb je een geweldig uitzicht naar voren maar ook aan beide kanten van het schip, door het overhangende deel van brug. Kwam er alleen pas later achter dat een mobiel hier niet is toegestaan, alleen ereaders. De sauna is gedurende de dag behoorlijk druk, maar na 18:30 worden er geen opgietingen meer gedaan en heb het geheel bijna voor jezelf tot 21:30.

In de avonden is er zeker entertainment, maar wij hebben daar zelf niet echt gebruik van gemaakt. In het theater zijn er wat rockshows of voorstellingen, maar dat is vooral gericht op de Duitse cruisers. Op het pooldeck wordt er om 2 à 3 dagen wel een themafeest (bijvoorbeeld een White Party of Sankt Pauli) gegeven, en bedenk een kerstmarkt met bijna 30 C, apart. Mein Schiff staat ook niet echt bekend als een feestschip of waar het entertainment een belangrijk onderdeel is, het is in vergelijking met AIDA een stuk minder aanwezig, maar dat was voor ons nooit een probleem.

Dit was onze tweede Mein Schiff cruise, nadat we vorig jaar een 5 nachten cruise vanuit Kiel hadden gedaan, hadden we al een aardig idee dat deze maatschappij goed bij ons past. Dat is met de Mein Schiff 7 helemaal uitgekomen, ze is nog geen half jaar in de vaart en dat is aan alles te merken, alles is nieuw en het schip is eigenlijk geruisloos. De crew (voornamelijk uit Indonesië) spreekt Duits (wat ze moeten om op dit schip te kunnen werken), maar Engels gaat ook prima en dat is prettig als je de Duitse taal niet machtig bent. De medepassagiers zijn voor 99,5% Duitstalig en dus ben je als Nederlander een soort van buitenbeentje, maar dat is zeker niet negatief bedoeld, integendeel, de meeste vinden het leuk dat wij op hun Mein Schiff zaten. Mein Schiff is absoluut een aanrader voor mensen die met z'n tweeën (alleen kan natuurlijk ook, met de mooie enkele cabines) cruisen, alles is duidelijk aan boord (de aanwijzingen zijn ook in het engels, behalve de aankondigen van de kapitein of cruise director) en met het Mein Schiff concept is alles inclusief tot aan de werkelijk grote sauna aan toe.

Onze cabine 6068 (stuurboord zijde) was een deels beperkt zicht cabine, maar wie de tijd neemt en het dekplan goed bekijkt die ziet dat de grote reddingsboot eigenlijk geen enkele obstructie geeft, vanaf je balkon heb je prima zicht op de zee. Je cabine wordt 2x per dag geschoond en op je cabine is de nespresso inclusief, erg prettig om zo vanuit je bed een espresso te maken. De badkamer is erg schoon, prettig ingericht, ruimte genoeg. Kast- en opbergruimtes zijn er meer dan voldoende, je tv aan je bed einde is lekker van formaat en bied je als niet duitstalig 10 engels gesproken films. @cruiseshipgraph

Vertrekmaand

December

Vertrekjaar

2024

Bestemming

Canarische Eilanden

Positieve punten
  • het all inclusief concept
  • crew die ook met engels goed uit de voeten kan
  • nieuw schip wat overal merkbaar is.
Negatieve punten
  • het roken aan boord, voor ons gevoel te veel plekken.
  • Mein Schiff zou zich meer toeleggen op het Engels, dat lijkt nog niet echt van de grond te komen.
Geplaatst op 15 januari, 2025 22:11

Plaats jouw recensie

Vrij zoeken

Zoek op rederij

Zoek op cruiseschip

Advertentie

Laatste recensies

Top cruiseschepen