menu

Rhapsody of the Seas

Rhapsody of the Seas
Cruisemaatschappij Royal Caribbean International
Bouwjaar 1997
Brutoton 78.491
Lengte en breedte 279 meter lang, 32 meter breed
Passagiers 2435
Bemanning 765
Officiële website Rhapsody of the Seas
Plaats recensieBekijk recensies (3)

Algemene waardering

Bekijk beoordelingen
73.6
Totale gemiddelde

73.6/100

Service ( 73.7 )
Eten ( 80.7 )
Hutten ( 82 )
Entertainment ( 67 )
Prijs/kwaliteit ( 64.7 )

Beschrijving

De Rhapsody of the Seas van Royal Caribbean International is gebouwd in 1997. Het is één van de zes cruiseschepen uit de Vision-klasse. In tegenstelling tot de andere klasses zijn deze cruiseschepen niet allen identiek. Het bevat 3 paren van zusterschepen. Elk paar varieert qua grootte en design. Andere schepen uit deze klasse zijn de Enchantment of the Seas, Grandeur of the Seas, Vision of the Seas, Legend of the Seas en Splendour of the Seas. De cruiseschepen kenmerken zich door veel glazen ramen voor het uitzicht op zee vanuit de binnenruimtes.

De Rhapsody of the Seas bevat een groot hoofdrestaurant, Edelweiss, dat 2 verdiepingen bestrijkt. Naast het buffetrestaurant Windjammer Cafe zijn er nog drie restaurants waarvoor een toeslag moet worden betaald, het Italiaanse Giovanni’s Table, het Steakhouse Chops Grille en het Aziatische Izumi. Voor ontspanning kan je terecht bij de Vitality Spa, het Casino, de klimwand, de op Broadway-gebaseerde shows en de talrijke bars en lounges. Nieuw op het schip zijn o.a. een groot filmscherm bij het buitenzwembad, flatscreen televisies in alle hutten en spectaculair entertainment in het Centrum.

Vraag een offerte aan bij:

Nieuwsberichten

Miriam

Video's

Rhapsody of the Seas Rhapsody of the Seas Rhapsody of the Seas

Recensies (3)

Alain D
Rhapsody of the Seas 86.0
86.0

Een mooie start als nieuwe cruisereiziger.

Vertrekmaand

Juni

Vertrekjaar

2015

Bestemming

Middellandse Zee

Positieve punten
  • Hygiene
  • Entertainment
  • Maaltijden
Negatieve punten
  • Kleine buitenkajuiten
  • Dure excursies
Geplaatst op 2 juli, 2016 14:06
Carola
Rhapsody of the Seas 81.0
81.0

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad met de Rhapsody of the Seas. Ondanks dat het een wat ouder schip is, zien alle ruimtes er netjes en up to date uit. Onze binnenhut was prima van formaat en had een vrij nieuwe badkamer. Het eten in Edwelweiss (a la carte) was super en ook in de Windjammer was er altijd wel wat lekkers te vinden. Alleen het ontbijt vonden wij wat tegenvallen, maar dat is misschien meer op Amerikanen/Engelsen gericht. Op zeedagen is er opeens een bbq bij het zwembad en bij feestjes is er ook weer een hapjesbuffet bij. Echt super! De shows vonden wij vergeleken bij de Oasis of the Seas wel wat minder, maar dat is ook niet gek. Er waren wel een aantal leuke bij. Zeker de comedy show met cruise director Graham Seymour, geniaal! De service is echt uitstekend. Iedereen is vriendelijk en probeert je te helpen. Het voordeel van zo'n kleiner schip is dat je eerder een band krijgt met de medewerkers en mede-reizigers. Het nadeel is dat er iets minder faciliteiten zijn. Wat ons betreft is de Rhapsody zeker een aanrader!

Vertrekmaand

Juni

Vertrekjaar

2015

Bestemming

Middellandse Zee

Positieve punten
  • Geweldige service
  • Overzichtelijk en gezellig schip
  • Cruise director was top!
Negatieve punten
  • Ontbijt was niet bijzonder
Geplaatst op 12 juli, 2016 18:33
L. de Ruiter
Rhapsody of the Seas 53.8
53.8

Onderstaand treft u onze toelichting aan op onze bevindingen van de reis met de Raphsody of the Seas van 13-06-2016 tot 26-06-2016

Het schip biedt niet de mogelijkheid om aan dek met een drankje aan een tafeltje te zitten, behalve bij het zwembad, maar dan staan deze tafeltjes onder een afdak. Fijner is het om onder parasols te zitten zodat er toch het buitengevoel ontstaat en van de zon genoten kan worden. Daarbij is het aantal obers bij de zwembaden nihil, zodat elk drankje zelf aan de bar besteld moet worden, met als gevolg lange wachttijden bij de bars. Daarbij maakt het barpersoneel zich niet erg druk, en doet alles op een matig tempo waarbij het personeel onderling ruim de tijd neemt om met elkaar te converseren. Bij het aangeven hiervan neemt het barpersoneel zeker een wat arrogante houding aan en wordt er wat lacherig over gedaan, zo in de trend van: Als het je niet aanstaat is dat heel jammer voor je. Discipline is dan ook ver te zoeken bij het barpersoneel, en van zich dienstbaar opstellen is al helemaal geen sprake. De indruk wordt geschapen dat er maar zo weinig mogelijk geschonken moet worden omdat het overgrote deel van de passagiers in het bezit is van een drankenkaart welke overigens wel volop gepromoot wordt. Nadat er uiteindelijk toch een drankje besteld is, duurt het registreren hiervan ook vele malen te lang, in sommige gevallen zelfs wel een halve minuut. Bij dit alles komt ook nog de ontzettend harde muziek bij het zwembad wat de hele dag doorgaat en het überhaupt geen pretje maakt om hier lang te vertoeven; oudere mensen worden om deze redenen hier dan ook nauwelijks aangetroffen. Zeer harde muziek wordt overigens ook in de avonduren in het centrum van het schip gemaakt. Uitzondering hierop is de Schoonenbergbar waar muziek op normaal niveau te beluisteren is, echter is de bediening hier ook weer van hetzelfde slag als hiervoor beschreven. Gelukkig hadden bij een stateroom met balkon op de achtersteven van het schip, zodat wij onze moeilijk verkrijgbare drankje hier vaak genuttigd hebben. Wel zaten wij klaarblijkelijk bij het ontspanningsverblijf van de bemanning; vanaf halverwege de avond tot middernacht was zeer harde muziek op onze kamer te horen waarbij de discodreunen tot in het bed te voelen waren. Als u nu denkt dat wij zeurpieten zijn, moet ook opgemerkt worden dat na gesprekken met andere passagiers blijkt dat het merendeel van de passagiers hier zo over denkt, waarschijnlijk met uitzondering van de tieners en twintigers die het muziekale waarschijnlijk helemaal geweldig vonden. Alles samenvattende was dit zeker niet de reis die wij voor ogen hadden. Wat een verschil met de HAL of Princess Cruises, en in mindere mate Norwegian en zelfs Costa is voor ons nog een betere optie. Wij hebben Royal Carabbean Nederland van onze bevindingen op de hoogte gebracht, maar hebben hier helaas geen serieuze reactie op mogen ontvangen.

Kortom voor ons nooit geen Royal Caribbean meer.

Vertrekmaand

Juni

Vertrekjaar

2016

Bestemming

Middellandse Zee

Positieve punten
  • Vlotte incheck
  • Prima hut
  • Goede service hutbediende
Negatieve punten
  • Harde muziek op het hele schip
  • Slechte bediening
  • Ongeïnteresseerd barpersoneel
Geplaatst op 1 augustus, 2016 20:59

Plaats jouw recensie

  • facebook instagram flickr youtube twitter

Vrij zoeken

Advertentie

Zoek op zeecruise-rederij

Zoek op cruiseschip

Zoek op riviercruise-rederij

Zoek op riviercruiseschip

Laatste nieuws Cruisereiziger.nl

Laatste recensies

Top cruiseschepen