menu

Queen Victoria

Queen Victoria
Cruisemaatschappij Cunard
Bouwjaar 2007
Brutoton 90.000
Lengte en breedte 294 meter lang, 32 meter breed
Passagiers 2014
Bemanning 900
Plaats recensieBekijk recensies (2)

Algemene waardering

Bekijk beoordelingen
85.5
Totale gemiddelde

85.5/100

Service ( 92.5 )
Eten ( 72.5 )
Hutten ( 89 )
Entertainment ( 87.5 )
Prijs/kwaliteit ( 86 )

Beschrijving

Cruiseschip Queen Victoria ****+ is het kleinste schip in Cunards huidige vloot. Cunard houdt van tradities en dito sfeer en dat is goed op het dit schip te zien.

Cunard maakt bij de indeling van de restaurants gebruik van de klasse/type hut dat je geboekt hebt. De Queens Grill is voor passagiers van de Queens Grill Suites. Restaurant Princess Grill is bestemd voor de P hutten. Restaurant Britannia is het grootste hoofdrestaurant, bestaande uit 2 dekken.  Todd English is het specialiteitenrestaurant waar een toeslag voor betaald moet worden.

The Courtyard biedt voor de Grill – categorie een mogelijkheid om buiten te dineren. Het Lido restaurant biedt de gehele dag in buffetvorm allerlei gerechten.

Queen Victoria biedt vele bars en lounges, waaronder The Greenery, een serre met uitschuifbaar dak en planten. Bijzonder geschikt om te dansen of te high-tea-en is de Queens Room, een balzaal van weleer. Het theater is eveneens een plaatje om te zien met de mogelijkheid om vanaf een privé-balkon te genieten van de show.

Voor kinderen zijn er twee ruimtes beschikbaar waar activiteiten georganiseerd worden.

Cruisereiziger Miriam bezocht een ander schip van Cunard, de Queen Elizabeth, waardoor je een goede indruk krijgt hoe het cruisen is met Cunard:

Vraag een offerte voor Queen Victoria aan bij:

CruiseOnline Cruisereizen Sunweb Captain Cruise Stip

Boek nu een cruise op dit schip bij:

Miriam

Foto's

Video's

  • Queen Victoria
  • Queen Victoria
  • Queen Victoria
  • Queen Victoria

Recensies (2)

HGM ter Linde
Queen Victoria 82.0
82.0

Wij cruisen regelmatig en hebben ervaring met Seabourn, Oceania, Celebrity en de Holland America Line. En dat is ook de volgorde van onze appreciatie. Wij zijn dol op transatlantische cruises vanuit Florida richting Europa en meestal in april. Maar Cunard en het Panamakanaal stond ook nog op ons lijstje en daarom boekten we “leg" 5 en 6 van de wereldcruise van de Queen Victoria respectievelijk van Los Angeles tot New York en van New York tot Southampton.
De Queen Victoria is een prachtig schip, klassiek ingericht met veel mahonie. Wij hadden een gewone veranda-hut geboekt die helaas niet al te groot was maar wel smaakvol ingericht. Vanaf dag één viel het op dat de crew goed getraind en vriendelijk was.
Wij houden van het klassieke cruisen en dan zit je goed bij Cunard, alleen 3 formal nights per week is teveel van het goede en verliest dan zijn feestelijke allure. De grote entertainment-producties in het Royal Theatre zijn van zeer hoog niveau, hier spat de ervaring, opgedaan in het Londense West End, van de cast af. Het beste entertainment dat we ooit op een cruiseschip hebben gezien. Onze route kende nogal grote temperatuurwisselingen. L.A. was een lekkere 25 graden, maar het Panamakanaal was 35 graden. Het verschil tussen buiten en binnen (airco) temperatuur was zó groot, dat we binnen 2 dagen snipverkouden waren en dat helaas 4 weken bleven.

De kwaliteit van de keuken op een cruiseschip vinden wij erg belangrijk, om niet te zeggen het belangrijkste. Nou, de keuken van de Queen Victoria is de slechtste die wij ooit op een cruiseschip hebben meegemaakt. Aan de menu’s ligt het niet, Sirloin steak, prime rib, kreeft, foie gras en tong, het staat allemaal op de kaart, maar het smaakt ook allemaal naar niks. Sufgesudderd en vettig. Jammer. Het specialiteitenrestaurant “Verandah” waar je $ 24,00 bijbetaalt, zelfde laken een pak. Wij hadden vooraf 4 reserveringen daarvoor gemaakt, waarvan we er na de eerste keer gelijk 3 geannuleerd hebben. Terugstorting moet overigens nog steeds gebeuren.
Normaal mogen wij na een cruise van 3 à 4 weken 3 kilo gewicht bijschrijven, maar op de Queen Victoria ging er één kilo af! Een wijnpakket van 12 flessen “Captain’s Choice” deed $ 39,50 per fles. Wij schatten een inkoop van € 5,00 à € 6,00, dus de wijn gaat 7 á 8 keer over de kop. Dat is buiten proportie. En als het echt de “Captains Choice” was, dan heeft-ie geen verstand van wijn.

We zijn eens met de Marina van Oceania van New York richting Europa gevaren via Madeira. Dan lig je 10 dagen in de zon je boek te lezen. Niet echter die Engelsen, they still think they rule the waves. Die nemen de noordelijke route, New Foundland, Groenland en zo. Dat waren dus 8 dagen regen en 5 graden. Tijdens dat traject trad er een motorstoring op en werden alle motoren stilgelegd. Dat valt heel erg op en een groot aantal mensen zijn dan plotsklaps van de leg. Maar de Commodore sprak de geruststellende woorden over de intercom dat “everybody completely safe” was en "by the way" dat we nog 37 miles waren verwijderd van de plaats waar de Titanic was vergaan. Cunard gaat niet op ons favorietenlijstje komen.

Vertrekmaand

April

Vertrekjaar

2015

Bestemming

Wereldcruise

Positieve punten
  • Prachtig ingericht schip
  • Goedgetrainde crew
  • Top entertainment produkties
Negatieve punten
  • Zeer matige keuken
  • Dure wijn
  • Teveel formal nights
Geplaatst op 20 mei, 2015 16:56
Gert Schot
Queen Victoria 89.0
89.0

Mini cruise met de Queen Victoria van CUNARD, een mooi schip in Britse oude style en je komt terug in de wereld van de Titanic. Dat houd ook in dat je verschillende restaurants hebt in status, afgesloten dek gedeelte met ook 2 restuarants en bar die alleen maar voor hogere klasse zijn. (dit zie je wel steeds meer terug komen bij andere rederijen nu met delen alleen voor de suites of special gedeelte, bijvoorbeeld HAVEN bij NCL en YACHT CLUB bij MSC).

De sfeer aan boord is 's avonds echt in style, zonder gala avond is het of je toch een beetje gala hebt want heren lopen in jack en en nette broek met blouse en dames in nette broek met blouse of jurk, ballroom dansen met live band en ook theater is wat je van een theater mag verwachten van die tijd, shows vond ik zelf wel minder, niet top kwaliteit, ik heb betere gezien en betere artiesten, iedereen zijn style.

Kleding zoals ik al zei is wel aan regels verbonden, gala of netjes met eisen. Dit houd in dat je wel in buffet mag eten en in de Commandore en yacht club mag komen als je niet aan de eisen voldoet net zoals casino en bij behorende pub, je moet wel lange broek dragen en geen jeans. Als je dit draagt wordt je hier op aangesproken.

Net schip wat netjes onderhouden word, wel wat plekken dat je zegt van nou kan wel eens meer aandacht krijgen, en beter schoonmaak na werkzaamheden aan schoorsteen zou geen luxe geweest zijn; zeedag allemaal zwarte roet korrels op het dek. Zwembad en etc mooi schoon en lekker op temperatuur.
Wat ik wel merkte is dat de openbare wc's wel eens beter schoon gemaakt mochten worden en bij de mannen miste ik de handdoekjes van badstof,(die waren bij dames wel aanwezig).
Verder netjes ingericht schip en hut (binnen) mooi ruim alleen douche gedeelte in badkamer gaf mij het gevoel aan boord gestapt te zijn van een oude ferry schip, kleine rot douche met gordijn, waarvan douche niet verstelbaar is en ik met mijn 176 cm net onder kon staan.

Aan boord komen geeft echt een warm gevoel en personeel doet goed zijn best, alleen de officieren en managers mocht van mij wel vriendelijker zijn, daarin slaat dit schip de plank mis en mag je voor z'n prijs dit wel verwachten.

Wintergarden erg leuk en gezellig, vooral overdag. Alleen avond uren erg koud terwijl je verwacht dat het dan lekker warm knus is om nog tv te kijken, spelletje te doen of drankje.

Eten erg goed in buffet en erg netjes en schoon, het restaurant was goed alleen menu combinatie af en toe niet te snappen, voorgerecht iets Aziatisch dan verwacht ik hoofd ook zo iets te hebben en dat was dus niet zo, maar verder echt top en netjes. Goed warm en ook leuke verrassingen op je bord zonder dat je het verwacht na lezen menu.

Avond leven aan boord tot 22 uur gezellig, niet druk en daarna helemaal stil aan het worden, ballroom nog wel druk en de yacht club wat aan boord de disco is wel wat mensen maar niet dat je zegt wow wat een volk nog op de been. Disco is dus net een huiskamer disco met ook muziek uit de jaren 60 en 70, zo af en toe deed de dj er wel wat 80/90/00 muziek er bij maar dan was vloer leeg, dit komt door het publiek, leeftijd allemaal in de 60 a 70 en hoger, wij werden net als een paar andere jonge mensen erg aan gekeken wat we deden aan boord van dit schip.

Wel tradities, zoals op zeedag de scheepshoorn gebruiken als het 12 uur, om dus de tijd aan te geven, net zoals op Malta in het fort nog gebeurt (kanons schot om 12uur).

Dit was voor mij echt een uit probeer cruise na aanleiding van een scheep bezoek vorig jaar en de sfeer die je proeft is er ook echt in de avond, het is niet een rederij waar ik weer snel aan boord stap, niet omdat het slecht was maar meer om de doelgroep die aan boord was en ik meer ben van goed vermaak in de avonden en tijdens zeedagen, hier was op zeedag veel lezingen en een stille bedoeling, af en toe een bandje hier en daar, vooral bij het zwembad 1 uur live muziek en daarna niks meer terwijl bij NCL bijvoorbeeld er gewisseld wordt van live bandje naar DJ of andersom.

Vertrekmaand

Juni

Vertrekjaar

2018

Bestemming

West-Europa

Positieve punten
  • Tradities
  • Live muziek.
  • Ballroom
Negatieve punten
  • Combinatie menu in restaurant.
  • WC handdoekjes en schoonmaak.
Geplaatst op 24 juni, 2018 18:05

Plaats jouw recensie

Vrij zoeken

Zoek op rederij

Zoek op cruiseschip

Advertentie

Laatste recensies

Top cruiseschepen